top of page
La vita invisibile di Addie LaRue

La vita invisibile di Addie LaRue

di V. E. Schwab

Top #1 dal 2020

E se potessi vivere per sempre, ma della tua vita non rimanesse traccia perché nessuna delle persone che incontri può ricordarsi di te?
Nel 1714, Adeline LaRue incontra uno sconosciuto e commette un terribile errore: sceglie l'immortalità senza rendersi conto che si sta condannando alla solitudine eterna.
Tre secoli di storia, di storie, di amore, di arte, di guerra, di dolore, della solennità dei grandi momenti e della magia di quelli piccoli.
Tre secoli per scegliere, anno dopo anno, di tenersi stretta la propria anima.
Fino a quando, in una piccola libreria, Addie trova qualcuno che ricorda il suo nome.

Arsen. A broken love story

Arsen. A broken love story

by Mia Asher

In Top Ten dal 2014

One glance was all it took…


I'm a cheater.
I'm a liar.
My whole life is a mess.

I love a man.
No, I love two men…
I think.

One makes love to me. The other sets me on fire.
One is my rock. The other is my kryptonite.

I'm broken, lost, and disgusted with myself.

But I can't stop. This is my story.
My broken love story.

Dusty Innocents

Innocents

by Mary Elizabeth and Sarah Elizabeth

In Top Ten dal 2017

The girl with an innocent heart knows all about bad choices, but has yet to make them for herself. Searching for freedom, she finds it in the delinquent down the hall.

The troublemaker with summer-sky blue eyes knows he should stay away, but can’t resist the blissful wonder who makes his house a home.

She’s a hopeless romantic. He’s just hopeless.

She’s his reason, but he might not catch her when she falls.

She loves him. He loves her crazy.

This is what happens when a love made of secrets is kept with rules instead of promises.

La canzone di Achille

La canzone di Achille

di Madeline Miller

In Top Ten dal 2019

Dimenticate Troia, gli scenari di guerra, i duelli, il sangue, la morte. Dimenticate la violenza e le stragi, la crudeltà e l’orrore. E seguite invece il cammino di due giovani, prima amici, poi amanti e infine anche compagni d’armi – due giovani splendidi per gioventù e bellezza, destinati a concludere la loro vita sulla pianura troiana e a rimanere uniti per sempre con le ceneri mischiate in una sola, preziosissima urna. Madeline Miller, studiosa e docente di antichità classica, rievoca la storia d’amore e di morte di Achille e Patroclo, piegando il ritmo solenne dell’epica alla ricostruzione di una vicenda che ha lasciato scarse ma inconfondibili tracce: un legame tra uomini spogliato da ogni morbosità e restituito alla naturalezza con cui i greci antichi riconobbero e accettarono l’omosessualità. Patroclo muore al posto di Achille, per Achille, e Achille non vuole più vivere senza Patroclo. Sulle mura di Troia si profilano due altissime ombre che oscurano l’ormai usurata vicenda di Elena e Paride.

Raccontami di un giorno perfetto

Raccontami di un giorno perfetto

di Jennifer Niven

In Top Ten dal 2015

È una gelida mattina di gennaio quella in cui Theodore Finch decide di salire sulla torre campanaria della scuola per capire come ci si sente a guardare di sotto. L'ultima cosa che si aspetta però è di trovare qualcun altro lassù, in bilico sul cornicione a sei piani d'altezza. Men che meno Violet Markey, una delle ragazze più popolari del liceo. Eppure Finch e Violet si somigliano più di quanto possano immaginare. Sono due anime fragili: lui lotta da anni con la depressione, lei ha visto morire la sorella in un terribile incidente d'auto. È in quel preciso istante che i due ragazzi provano per la prima volta la vertigine che li legherà nei mesi successivi. I giorni, le settimane in cui un progetto scolastico li porterà alla scoperta dei luoghi più bizzarri e sconosciuti del loro Paese e l'amicizia si trasformerà in un amore travolgente, una drammatica corsa contro il tempo. E alla fine di questa corsa, a rimanere indelebile nella memoria sarà l'incanto di una storia d'amore tra due ragazzi che stanno per diventare adulti. Quel genere d'incanto che solo le giornate perfette sono capaci di regalare. Raccontami di un giorno perfetto è un romanzo commovente e coraggioso. Una storia che spezza il cuore in tutti i modi possibili e ci ricorda che cosa significa essere vivi.

The Contradiction of Solidute

The Contradiction of Solitude

by A. Meredith Walters

In Top Ten dal 2015

You may notice me, but you will never know me.
I prefer it that way.
I am the daughter of a monster.
Born from blood and lies.
Dead before I have truly lived.
But Elian tells me that I'm different.
He tells me that I'm beautiful.
That I'm an enigma wrapped in irresistibly complicated skin.
Elian says that he loves me.
These words terrify me.
I can't trust love.
Or hope.
Or truth.
Because I fear the beast inside.
It threatens to drown Elian and his sweet, unconditional love.
It's a beast that will destroy everything.

Drowning Instinct

Drowning Instinct

by Ilsa J. Bick

In Top Ten dal 2016

There are stories where the girl gets her prince, and they live happily ever after. (This is not one of those stories.)


Jenna Lord's first sixteen years were not exactly a fairy tale. Her father is a controlling psycho and her mother is a drunk. She used to count on her older brother—until he shipped off to Iraq. And then, of course, there was the time she almost died in a fire.

There are stories where the monster gets the girl, and everyone cries for his innocent victim. (This is not one of those stories either.)

Mitch Anderson is many things: A dedicated teacher and coach. A caring husband. A man with a certain...magnetism.

And there are stories where it's hard to be sure who's a prince and who's a monster, who is a victim and who should live happily ever after. (These are the most interesting stories of all.)

Ten Below Zero

Ten Below Zero

by Whitney Barbetti

In Top Ten dal 2014

My name is Parker. My body is marked with scars from an attack I don’t remember. I don’t want to remember. I choose to live my life by observation, not through experience. While people are laughing and kissing and connecting, I’m in the corner. Watching them live. I’m indifferent to everything, everyone. The only emotion I feel with any kind of depth is annoyance, and I feel it often.

A text message sent to the wrong number proves to be my undoing.

His name is Everett, but I call him rude. He’s pushy, he’s arrogant, he crowds my personal space, and worst of all: he makes me feel.

He chooses to wear all black, all the time, as if he’s waiting to attend a funeral. Probably because he is.

Everett is dying. And he’s spending his final days living, truly living. In doing so, he’s forcing me to feel, to heal. To come face to face with the demons I suppressed in my memory.

He hurts me, he fulfills me, he completes me. And still, he's dying.

It Ends With Us

It Ends With Us

by Colleen Hoover

In Top Ten dal 2017

ily hasn’t always had it easy, but that’s never stopped her from working hard for the life she wants. She’s come a long way from the small town where she grew up—she graduated from college, moved to Boston, and started her own business. And when she feels a spark with a gorgeous neurosurgeon named Ryle Kincaid, everything in Lily’s life seems too good to be true.

Ryle is assertive, stubborn, maybe even a little arrogant. He’s also sensitive, brilliant, and has a total soft spot for Lily. And the way he looks in scrubs certainly doesn’t hurt. Lily can’t get him out of her head. But Ryle’s complete aversion to relationships is disturbing. Even as Lily finds herself becoming the exception to his “no dating” rule, she can’t help but wonder what made him that way in the first place.

As questions about her new relationship overwhelm her, so do thoughts of Atlas Corrigan—her first love and a link to the past she left behind. He was her kindred spirit, her protector. When Atlas suddenly reappears, everything Lily has built with Ryle is threatened.

La moglie del califfo

La moglie del califfo

di Renée Ahdieh

In Top Ten dal 2018

Al calar del sole sul regno di Khalid, spietato califfo diciottenne del Khorasan, la morte fa visita a una famiglia della zona.
Ogni notte, infatti, il giovane tiranno si unisce in matrimonio con una ragazza del luogo e poi la fa uccidere dopo aver consumato le nozze, prima che arrivi il nuovo giorno. Ecco perché tutti restano sorpresi quando la sedicenne Shahrzad si offre volontaria per andare in sposa a Khalid. In realtà, ha un astuto piano per spezzare quest’angosciosa catena di terrore, restando in vita e vendicando la morte della sua migliore amica e di tante altre fanciulle sacrificate ai capricci del califfo. La sua intelligenza e forza di volontà la porteranno a superare la notte, ma pian piano anche lei cadrà in trappola: finirà per innamorarsi proprio di Khalid, che in realtà è molto diverso da come appare ai suoi sudditi. E Shahrzad scoprirà anche che la tragica sorte delle ragazze non è stata voluta dal principe. Per lei ora è fondamentale svelare la vera ragione del loro assurdo sacrificio per interrompere una volta per tutte questo ciclo che sembra inarrestabile.

bottom of page